Donateursactie zonder een druk op de deurbel

Het behoeft geen uitleg dat veel dingen momenteel anders worden ingevuld naar de maatstaven rondom het coronavirus. Zo zal ook muziekvereniging Polyhymnia haar jaarlijkse donateursactie op een andere manier uitvoeren.

Het is niet verantwoord om de muzikanten langs de deuren te gaan, daarom hebben we een flyer gemaakt die u tussen 15 en 20 juni op de deurmat kunt verwachten. We zijn blij dat Sanne Veenstra Fotografie en Webdesign deze mooie flyer heeft gesponsord.

Op deze flyer staat precies aangegeven hoe u uw donatie of vrije gift over kunt maken. Middels het simpelweg scannen van een QR-code, het handmatig overmaken via uw bankrekening of via de link op onze website www.muziekverenigingpolyhymnia.nl. We hebben geprobeerd het zo makkelijk mogelijk te maken!

De vereniging heeft te kampen met het feit dat nagenoeg al haar buitenoptredens, dus ook de inkomsten ervan, niet door zijn gegaan. Logisch en tegelijkertijd niet beïnvloedbaar.

De noodzaak van de donateursactie is er dus wel degelijk, terwijl we tegelijkertijd begrip hebben voor een ieders situatie!

Jeugdkorps
Hoogtepunt voor onze muziekvereniging in 2019 was het eerste officiële optreden van het jeugdkorps tijdens de intocht van Sinterklaas. Na alle investeringen in de workshops en professionele jeugdopleiding de afgelopen jaren, ontstond de mogelijkheid om een jeugdkorps op te richten. Fantastisch om zoveel jeugd op straat te zien musiceren. Op Koningsdag 2020 zou hier een vervolg aan gegeven worden, helaas is dat in de huidige omstandigheden niet mogelijk geweest. We hopen dit binnenkort weer op te kunnen pakken.

Nieuw uniform
Ongetwijfeld is u de afgelopen jaren ter ore gekomen dat het onze wens is om als gehele vereniging in een nieuw uniform te verschijnen, inclusief het jeugdkorps. Met trots kunnen wij u melden dat zowel de jeugd als de A-groepen inmiddels in het nieuw gestoken zijn, wat een prachtige eenheid vormt. De presentatie hiervan zou tijdens onze jaaruitvoering in april plaats vinden, wij hopen dat het mogelijk zal zijn om het uniform in het najaar alsnog te presenteren.

Jubileumjaar
In september van dit jaar bestaat de muziekvereniging 60 jaar, een goede reden om eens extra uit te pakken en een weekend vol muzikale activiteiten te organiseren. Daarbij staan onder andere ‘de beste zangers van Lemelerveld’ en een ‘blazersfestival’ op de planning. Doordat onze repetities stil zijn komen te liggen als gevolg van het coronavirus en een jubileumfeest in deze tijd niet helemaal gepast is, hebben wij besloten dit muzikale weekend te verplaatsen naar het voorjaar van 2021.

Inmiddels zijn de repetities van de majorettes en de slagwerkgroep weer hervat en hoopt ook de fanfare binnenkort weer te kunnen doen waar ze goed in zijn.

We hopen ook u binnenkort weer live en met het maken van muziek te mogen ontmoeten, tot die tijd zullen we het op gepaste afstand moeten beleven. Zorg goed voor elkaar en tot snel!