Fanfare heeft succes in Hoogeveen

Zaterdagochtend 14 november is de fanfare van muziekvereniging Polyhymnia naar Hoogeveen gegaan om deel te nemen aan een festival. Het festival vond plaats in de Tamboer.

Als je deelneemt aan een festival ontvang je een juryverslag, je krijgt geen punten of prijzen. Toen we aan kwamen in Hoogeveen werden we naar onze kleedkamers geleid. Hier konden we onze instrumenten neerzetten. Eerst gingen we inspelen om onze instrumenten warm te krijgen en goed af te stemmen. Hierna werden we naar het podium gebracht. De twee juryleden zaten al klaar. Eenmaal alles klaargezet gingen we van start. We moesten drie nummers spelen, ons eerste nummer was het inspeelwerk “Royal Salute”. Na ons inspeelwerk hadden we nog twee keuzenummers. Ons eerste keuzenummer was “The Baron of Dedem”, het tweede keuzenummer was genaamd “Pacific Dreams”. We hebben gespeeld met 33 fanfareleden onder leiding van onze dirigent Wim Sleurink. Na afloop hebben we besproken hoe het gegaan was. Voor ons gevoel hadden we een mooi aantal nummers neergezet. Het juryverslag kregen we pas nadat iedereen was geweest. Dit duurde nog wel even. We hebben in de tussentijd nog bij een aantal andere fanfares gekeken en geluisterd. Nadat we het juryverslag hadden ontvangen zijn we teruggereden naar het clubgebouw in Lemelerveld. Hier hebben we gezellig gepraat en het juryverslag doorgenomen.

Over het algemeen hadden we mooi gespeeld, zeker 4e divisie waardig. Natuurlijk was er ook nog wat opbouwende kritiek, dit gaan we zeker gebruiken bij de komende repetities. Al met al was het een zeer geslaagde dag. Wat hebben we toch een fijne groep!

Een enthousiaste muzikant!

Voor foto’s klik hier.