Fanfare op concours in Hoogeveen

Onze muzikanten van de fanfare zijn momenteel druk aan het repeteren voor het concertconcours waar zij aan deel zullen nemen op zaterdag 14 november aanstaande in de Tamboer te Hoogeveen. Zij zullen hier als festival-deelnemer aan deelnemen, wat inhoudt dat zij geen punten krijgen en niet kunnen promoveren of degraderen. Het optreden zal wel beoordeeld worden door een jury, zij zullen de fanfare feedback geven op basis van twee van de drie concourswerken die ten gehore gebracht zullen worden. Voor de fanfare zal zo nog eens duidelijk worden wat de sterke kanten zijn, welke benut kunnen worden in de komende optredens. Daarnaast geeft het ook de aandachtspunten weer waar in de repetities extra aandacht aan besteed kan worden.

De afgelopen maanden heeft de fanfare druk gerepeteerd. Er heeft een extra studiedag plaatsgevonden en op donderdag 15 oktober jl. hebben zij in samenwerking met de Brassband Advendo uit Diever een try-out concert gegeven. Beide orkesten hebben elkaar feedback gegeven ter voorbereiding op het festival. De komende week zullen de laatste puntjes op de ï worden gezet, zodat de fanfare 14 november zich van haar beste kant kan laten zien. Het optreden van Polyhymnia staat gepland om 12:15 uur in de grote zaal van de Tamboer. Deze zaal biedt plaats aan maar liefst 800 personen, dus een ieder is van harte welkom om van dit optreden te komen genieten. Op deze dag zullen naast Polyhymnia een viertal fanfares uit Drenthe en Groningen evenals de brassband uit Diever zich presenteren in een programma dat om 11:00 uur aanvangt. De afsluiting van het concours staat gepland omstreeks 16:20 uur.