Fanfare

De fanfare is een gevarieerde groep muzikanten in de leeftijd van ongeveer 12 tot en met 88 jaar. Het repertoire van de fanfare is erg gevarieerd en is afhankelijk van het doel waar naar toe wordt gewerkt. Jaarlijks worden de kunsten vertoond op de jaaruitvoering, gezamenlijke optredens met fanfares van buurtgemeentes, kerstconcerten en straatoptredens. Eén van de hoogtepunten voor de fanfare is de ‘Vrienden van Polyhymnia Live’ welke inmiddels drie edities heeft gekend in 2000, 2005 en 2010, waarin de fanfare optreedt met Lemelerveldse zangers en zangeressen. In het verleden heeft de fanfare tevens deelgenomen aan concertconcoursen vanuit de KNFM, wat tot mooie resultaten heeft geleid. Zo was er in 2002 het Nederlands kampioenschap in de basis- en middenklasse orkesten, sectie fanfare. Ook zijn er in 2001, 2003 en 2006 erediploma’s in ontvangst genomen vanwege de voortreffelijke prestatie om over een heel jaar het hoogst aantal punten te behalen op een concertconcours in de eigen divisie. In 2014 is er voor het eerst marcherend deelgenomen aan een festival in combinatie met de slagwerkgroep en majorettes, wat een eerste prijs opleverde. Voor een leuke impressie klik hier voor foto en video materiaal.

De fanfare repeteert elke donderdagavond van 19:45 tot 21:45 uur in het eigen clubgebouw en staat onder leiding van Wilbert Sleumer.