Fanfare

De fanfare is een gevarieerde groep muzikanten in de leeftijd van ongeveer 12 tot en met 75 jaar, onder leiding van Wilbert Sleumer. Het repertoire van de fanfare is erg gevarieerd en afhankelijk van het doel waar naar toe wordt gewerkt. Jaarlijks worden de kunsten vertoond op de jaaruitvoering, gezamenlijke optredens met fanfares van buurtverenigingen, kerstconcerten en straatoptredens. Daarnaast wordt er regelmatig gebrainstormd over vernieuwende optredens, zoals ‘Polyhymnia presents Maestro’, waar zowel het orkest als het publiek veel plezier aan beleven. Ongeveer eens in de drie jaar wordt er deelgenomen aan een concertconcours georganiseerd door de muziekbond. In het verleden zijn daarbij mooie resultaten behaald, met als hoogtepunt het Nederlands kampioenschap in de basis- en middenklasse orkesten, sectie fanfare in 2002. In 2014 is er voor het eerst marcherend deelgenomen aan een festival in combinatie met de slagwerkgroep en majorettes, wat een eerste prijs opleverde. De fanfare is een gezellige groep muzikanten, waarbij naast de muzikale prestaties het heel belangrijk is om plezier te beleven aan het maken van muziek. Voor een leuke impressie klik hier voor foto en video materiaal.