Girlpower bij slagwerkgroep Polyhymnia!

Eind vorig jaar heeft de slagwerkgroep van muziekvereniging Polyhymnia een vacature geplaatst, waarbij ze op zoek zijn gegaan naar een nieuwe vakdocent voor zowel de jeugdopleiding als de A-groep. Dit leverde uit heel het land veel reacties op, iets wat de slagwerkgroep als een groot compliment beschouwt. Na diverse gesprekken en een 3-tal proefrepetities, kwam het keuzemoment steeds dichterbij. Twee van de drie overgebleven kandidaten waren dames, iets wat de slagwerkers niet verwacht hadden, maar als een grote uitdaging zagen. De keuze is daarbij gevallen op Henrike Palland uit Hasselt. Henrike gaat zowel de leerling opleiding verzorgen als de instructie van de A-groep. Daarnaast zal zij ook de workshops op de basisscholen voor haar rekening nemen. Eén persoon voor de complete slagwerkopleiding dus, dat is nieuw in de geschiedenis van de slagwerkers uit Lemelerveld.

De A-groep staat sinds 2003 onder leiding van René Veenstra. Na bijna 12 jaar houdt René het als slagwerkinstructeur voor gezien. “De houdbaarheid van een instructeur is niet eindeloos”, aldus René, “maar het succes en de samenhorigheid van de groep maakte het dat een concrete datum van stoppen niet makkelijk te plannen was”. René blijft voor de vereniging actief als voorzitter en zal de slagwerkgroep altijd een warm hart toe dragen. René zal in welke vorm dan ook zijn steentje bij blijven dragen aan de vereniging. Tot de uitvoering zullen Henrike en René gezamenlijk de instructie van de slagwerkgroep verzorgen, daar een aantal nummers voor de uitvoering reeds in gang zijn gezet en de tijdsdruk tot de uitvoering hoog is. Tijdens deze uitvoering op 14 maart a.s. zal Henrike haar eerste openbare optreden met haar slagwerkgroep verzorgen en zal René zijn laatste optreden als instructeur meemaken.
Henrike is een jonge dame van bijna 27 jaren jong en heeft reeds veel ervaring in de muziekwereld. Van haar hobby heeft ze inmiddels haar werk gemaakt en ze is blij met de aanvulling van de jeugd en de A-groep van Polyhymnia. Momenteel verzorgt zij de slagwerkopleiding in Hasselt, Tubbergen, Weerselo, Vasse, Hardenberg en Vollenhove. Henrike heeft een frisse kijk op slagwerk en is uitermate gemotiveerd om met de slagwerkers van zowel de jeugd als de A-groep aan de slag te gaan. “De sfeer en cultuur van de vereniging passen bij me”, aldus Henrike. “Normale mensen met een passie voor slagwerk en een gezamenlijk streven naar succes, ik heb er zin”!
De slagwerkgroep is nu druk met de voorbereiding van de verlichte Carnavalsoptocht en de jaaruitvoering die aanstaande is. Daarna zal Henrike samen met de slagwerkgroep de lijnen uitzetten voor het komende muzikale jaar van 2015. De muziekvereniging is blij met de komst van Henrike en wenst haar veel succes toe met het opleiden en uitbouwen van de slagwerkers en slagwerksters bij muziekvereniging Polyhymnia.