Jaaruitvoering muziekvereniging Polyhymnia: geen avondconcert, wél middagconcert

Na het plotselinge overlijden van onze dirigent Wim Sleurink, hebben we als vereniging overleg gehad hoe we nu verder moeten en kunnen. Ook het jaarlijks concert, dat binnenkort op het programma zou staan, was hierin onderwerp van gesprek. Aangezien het concert zo kort op het afscheid van Wim zou moeten volgen, is besloten het avondconcert dit jaar niet plaats te laten vinden. Deze beslissing is enerzijds gebaseerd op de emoties die spelen binnen de vereniging, anderzijds staan praktische zaken ook in de weg. Zo zijn wij momenteel hard op zoek naar een dirigent voor de fanfare, en denken wij ook dat we simpelweg te weinig tijd hebben om alles in gereedheid te brengen.

Voor de leerlingen van de fanfare is intern voorlopig een oplossing gevonden en kunnen de lessen en repetities vervolgd worden. Omdat de jeugd zich erg heeft verheugd op het middagconcert, keihard hieraan heeft gewerkt en voor sommigen dit zelfs het eerste optreden is, willen we dit concert wél door laten gaan. We zijn blij dat we op deze manier als muziekvereniging Polyhymnia toch muziek ten gehore kunnen brengen, ook al zit het verdriet nog diep. Het is goed om iets te hebben om naar uit te kijken, dus we zullen ons stinkende best gaan doen om van het middagconcert een succes te maken.

Op zaterdag 8 april zal sporthal Heidepark daarom het toneel zijn voor de jeugdige talenten van onze vereniging. De minirettes, de leerlingenfanfare en de jeugdslagwerkgroep zullen deze middag ruim een uur lang hun kunsten vertonen. Het middagconcert start om 15.00 uur, de zaal is geopend vanaf 14.30 uur. De entree zal zoals ieder jaar gratis zijn, een vrije gift zullen wij natuurlijk wel erg waarderen. Wij hopen op een groot en divers publiek, dus komt u allen, jong en oud, want iedereen is welkom tijdens deze middag vol muziek en show!