Jeugd van muziekvereniging Polyhymnia in groten getale aanschouwd

De jaaruitvoering liep dit jaar wat anders dan normaal. Door het plotselinge overlijden van dirigent Wim Sleurink enkele weken geleden kwam de muziekvereniging voor een moeilijke beslissing te staan. Besloten werd de middaguitvoering toch door te laten gaan, maar het avondprogramma niet. Zo geschiede het dat alle jeugdleden hun kunsten toch konden vertonen tijdens het jaarlijkse concert, zodat hun harde werk beloond kon worden met een applaus. Dat applaus kwam er, en hoe.

De opkomst was enorm, naar schatting hoger dan vorige jaren. Het grote aantal bezoekers valt wel te verklaren, want het aantal jeugdige leden is enorm gegroeid. De jongste groep majorettes was enorm, en bij de drummers en blazers waren er naast de jeugdgroepen ook nog opstapgroepen te bewonderen. Vanzelfsprekend is onze trots voor de jeugd daarom groots, en die werd nog grootser door de prestaties die zaterdag werden geleverd. Voornamelijk lachend en geheel enthousiast, hielden de leerlingen zich bezig met hun stukje muziek en dans. Dus was het het waard: de podiumdelen sjouwen, tribunes ophijsen en al het instrumentarium verplaatsen voor alleen dat middagconcertje? Ja dus, want we zijn weer glashard herinnerd, aan waar we het voor doen. En onze inzet voor de stimulering van die jeugd wordt gelukkig hartverwarmend gewaardeerd. De bezoekers waren gul gezind, en beloonden ons ruimhartig met vrije giften.

Tijdens de middaguitvoering mochten we, ergens anders in Lemelerveld, ook nog een cheque van Team Sukerbiet ontvangen ter waarde van 1000 euro! Dat is toch geweldig! Al met al was het een zeer geslaagde uitvoering, en we hopen volgend jaar natuurlijk gewoon weer een avondprogramma te kunnen organiseren.

Op onze Facebook pagina vind je alle foto’s, gemaakt door Martin Zwakenberg en Anja Koenjer. Klik hiervoor op onderstaande link!

Met dank aan Martin Zwakenberg en Anja Koenjer-boerkamp

Geplaatst door Muziekvereniging Polyhymnia op zondag 9 april 2017