Kerstconcert Fanfare

Zondag 21 december werd in het sfeervolle Hofje van Buisman gevuld met de kerstklanken van de fanfare van Polyhymnia tijdens Reiminks Kerstconcert. Het publiek werd verwelkomd met een kopje koffie of thee en vervolgens meegenomen in een muzikale kerstreis. Zowel traditionele als populaire kerstliederen werden ten gehore gebracht in veel verschillende stijlen. Zo werden de welbekende kerstnummers in een rockjasje gestopt of juist lekker swingend gespeeld. Met ‘marching through christmas’ werden bekende melodieën het Hofje in geblazen. Daarnaast werden onder andere ‘stille nacht’, ‘gloria in excelsis deo’, ‘er is een roos ontloken’, ‘joy to the world’ en ‘midden in de winternacht’ op de lessenaar gelegd. De kerstliederen werden afgewisseld met korte gedichten om de kerstgedachte over te brengen op het publiek. Ook was er tussendoor ruimte voor een gezellig samenzijn, waarbij Reimink en bakkerij van der Most voor een drankje met iets lekkers zorgden. Dit alles werd door het publiek gewaardeerd met een staande ovatie. Al met al een mooi en geslaagd kerstconcert, waarmee een ieder zin krijgt in de gezellige laatste weken van 2014. Muziekvereniging Polyhymnia wenst iedereen fijne feestdagen en een muzikaal 2015 toe. Klik op de onderstaande foto om de prachtige foto’s van Martin Zwakenberg te bekijken.

Polyhymnia kerstconcert2014_IMG_2846