Nieuw instrumentarium voor slagwerkgroep Polyhymnia

Tijdens het slotconcert van het jeugd studieweekend, zal de slagwerkgroep haar nieuwe trommels presenteren. De slagwerkgroep van muziekvereniging Polyhymnia heeft onlangs haar nieuwe instrumentarium in gebruik genomen. Door de enorme aanwas van jeugdleden was er een dringende behoefte aan nieuwe slagwerkinstrumenten. Aangezien het huidige instrumentarium van de ‘grote mannen’ van de A groep bijna was afgeschreven is besloten ook deze instrumenten te vervangen om zo eenheid te creëren tussen de slagwerkinstrumenten van de jeugd en de A groep.

Het uitkiezen van nieuwe instrumenten is als lopen door een speelgoedwinkel van een kind van ongeveer 3 jaar. Het enige verschil is dat de instrumenten langer gebruikt moet worden dan een paar jaar, dus de keuzes die gemaakt worden dienen weloverwogen te zijn. In samenwerking met de leverancier Vancore uit Joure zijn de kwaliteit en de kleuren van de nieuwe drums gekozen. Er is gekozen voor een meer Engelse sound en uitstraling, de nieuwe trommen hebben een ‘diepere’ klank. De slagwerkers zijn razend enthousiast en trots op het eindresultaat. De kleurstelling en de klank is anders dan de traditionele trommen die de slagwerkgroep altijd heeft gehad. De eerste mogelijkheid dat u als geïnteresseerde het nieuwe ensemble kunt aanschouwen en beluisteren is aanstaande zondag (11 september) tijdens het slotconcert van het jeugd studieweekend. Het concert begint om 16.00 uur, locatie Heutink bloembollen aan de Grensweg 23. U bent van harte welkom!!

De muziekvereniging wil een aantal instanties, personen en bedrijven bedanken voor het mede mogelijk maken van deze investering. Dankzij de aanschaf van deze instrumenten is de vereniging in de mogelijkheid om het groeiende aantal jeugdleden te voorzien van prachtige instrumenten en kunnen zij door gaan met het enthousiasmeren van jeugd voor het maken van muziek. Onze dank gaat allereerst uit naar de sponsoren die de vereniging een warm hart toe dragen. Mede dankzij hen is het voor de vereniging mogelijk om af te schrijven op het bestaande instrumentarium, zodat het in de tijd vernieuwd kan worden en hebben wij de mogelijkheid om te investeren in het geven van professionele workshops en muzieklessen aan de jeugd. De vereniging is ongekend trots op het feit dat er veel mensen en bedrijven zijn die de verenging financieel steunen. Daarnaast heeft de vereniging twee subsidies mogen ontvangen voor de aanschaf van het instrumentarium. De Rabobank Vaart en Vechtstreek, via een bijdrage uit het Fonds Coöperatief Dividend en het Prins Bernhard Cultuur Fonds hebben deze subsidies verstrekt en ook hier is de vereniging dankbaar voor.

Kortom de jeugd en de slagwerkgroep kunnen weer vele jaren vooruit en pleziert u graag samen met de hele vereniging tijdens de optredens en evenementen waar het met veel plezier aan deelneemt!

Prins-Bernhard-Cultuurfonds_RGB_logokopie

logo-Rabobank