Nieuwe slagwerkinstrumenten gepresenteerd

Tijdens de afsluiting op een druk bezocht slotconcert van het studieweekend van de jeugdige talenten van muziekvereniging Polyhymnia heeft de slagwerkgroep haar nieuwe instrumentarium gepresenteerd. Een mooie gelegenheid, want door de enorme aanwas van nieuwe jeugd waren nieuwe instrumenten een noodzaak.

Door deze aanschaf kan de aanstormende jeugd de voormalige trommen van de A-groep gebruiken en is iedereen weer voorzien van een eigen instrument. Zo kunnen ook nieuwe jeugdleden voorzien worden van een goed instrument en kan er een kwalitatief goede opleiding verzorgd worden. Er is gekozen voor een donkerblauwe drums, waarbij een meer “Engelse look” is aangenomen. De trommen hebben een diepere klank dan hun voorgangers en het houten frame is vervangen door een aluminium versie. Een flinke investering voor de vereniging die met name mogelijk is gemaakt door de vele sponsoren welke de vereniging een warm hart toe dragen. Mede dankzij deze steun is het voor de vereniging mogelijk om onder andere af te schrijven in het instrumentenfonds. Zonder deze sponsoren is het bestaan van een muziekvereniging in deze tijd een onmogelijke opgave!

Met gepast trots kon daarom voorzitter René Veenstra de instrumenten overhandigen aan instructrice Henrike Palland. Daarnaast heeft de vereniging twee subsidies mogen ontvangen voor de aanschaf van het instrumentarium. De Rabobank Vaart en Vechtstreek, via een bijdrage uit het Fonds Coöperatief Dividend en het Prins Bernhard Cultuur Fonds hebben deze subsidies verstrekt. Dankzij genoemde financiële steun kan de slagwerkgroep weer vele jaren vooruit en kunt u blijven genieten van de muzikale noten die muziekvereniging Polyhymnia verzorgd tijdens de lokale evenementen.

Kijk voor meer afbeeldingen op onze Facebookpagina https://www.facebook.com/MuziekverenigingPolyhymnia