Polyhymnia maakt zich op voor een druk bezet najaar

De zomervakanties zijn voorbij en alle muzikanten zijn weer uitgerust. Dat is maar goed ook, want er staat een druk najaar in de agenda van muziekvereniging Polyhymnia uit Lemelerveld.

Zowel de fanfare, de slagwerkgroep als de majorettes zijn inmiddels druk met de voorbereidingen van een aantal hoogtepunten in het najaar. De jeugdafdelingen maken zich op voor het studieweekend op 19 en 20 september. Zij zullen in één weekend naast spel en vertier een concert instuderen en dit concert wordt op zondag 20 september aan iedereen die hier belangstelling voor heeft gepresenteerd.

De slagwerkgroep zal op vrijdag 16 oktober deelnemen aan de slagwerkavond in Lemele. Vervolgens organiseren zij op zaterdag 14 november zelf een slagwerkavond bij Reimink in Lemelerveld. Bij het uitnodigen van de drumband KNA uit Lemele, bleek dat ook zij een slagwerkavond wilden organiseren dit jaar. Twee vliegen in één klap dus! Lemelerveld doet mee in Lemele, waaraan ook de slagwerkgroep uit Hellendoorn deel zal nemen en Lemele doet mee in Lemelerveld. De slagwerkgroep uit Weerselo zal ook afreizen naar Lemelerveld om een spetterende show te geven. Instructrice Henrike Palland heeft ervaring met dergelijke avonden en is eveneens instructrice van de slagwerkers uit Weerselo. Zij wil graag dit succesvolle concept ook bij Reimink in Lemelerveld lanceren. In een ongedwongen sfeer kunnen de bezoekers onder het genot van een hapje en drankje genieten van de slagwerkshows van de verschillende slagwerkgroepen. Momenteel zijn de voorbereidingen in volle gang en de wildste ideeën komen hierbij over de tafel, het wordt een spectaculaire avond! Een geschikt programma voor een gezellig avondje uit met bijvoorbeeld vrienden, familie of buren. Three bands, one sound, kortom deze primeur mag je niet missen!

De majorettes van Marinda Westendorp gaan op 3 oktober naar Slagharen waar de Vechtdalcup wordt georganiseerd. Dit is een festival voor verenigingen uit de regio Hardenberg. Het A en B team zullen daar een show verzorgen, daarnaast staan er ook een solo van Valerie Veltmaat en een duo optreden van Meike Bovenmars en Britt Westendorp in de steigers voor de Vechtdalcup in Slagharen.

De fanfare, onder leiding van Wim Sleurink, zal vervolgens op zaterdag 14 november afreizen naar Hoogeveen om daar als festivaldeelnemer deel te nemen aan het concertconcours aldaar. Een drietal nummers zullen de komende tijd ingestudeerd worden om uiteindelijk in de fantastische theaterzaal van de Tamboer het publiek en tevens de jury te laten horen waar de fanfare toe in staat is. De zaal biedt plaats aan maar liefst 800 personen dus u bent allen van harte uitgenodigd. De fanfare zal na afloop van het optreden een juryrapport ontvangen waarin de positieve punten en ontwikkelpunten beschreven zullen worden. Het is altijd nuttig om deskundigen van buitenaf kritisch mee te laten denken, zodat het orkest zich blijft ontwikkelen.

Een muzikaal najaar dus, houdt deze website in de gaten voor de exacte tijden en locaties! We hopen u te zien bij één van deze mooie evenementen en wensen iedereen een muzikaal najaar toe!