Polyhymnia speelt twee volle zalen bij elkaar

Muziekvereniging Polyhymnia heeft het afgelopen weekend, zowel bij het kinderconcert als het avond concert, twee volle zalen bij elkaar gespeeld.

De jeugd heeft tijdens het kinderconcert laten zien dat het de afgelopen tijd niet stil heeft gezeten. Het programma was afwisselend en nieuw dit jaar, was het opvoeren van een theater stuk. Gastrolspeelster Milou Zwakenberg reisde met de tijdmachine van haar oom door de geschiedenis om erachter te komen welk liedje ze nu telkens in haar hoofd had. Daardoor kwam ze met verschillende muziekstijlen uit verschillende landen in aanraking. Bij het C-team van de majorettes zaten een aantal dames die voor het eerst de muziekarena van sporthal Het Heidepark betraden. De jeugdslagwerkers zorgde voor de stevige beat deze middag. De afsluiting, waarbij iedereen actief mee kon doen met de alom bekende Cupsong, viel duidelijk in de smaak. Marinda Westendorp (majorettes), Wim Sleurink (leerlingfanfare) en Dirkjan van Groningen (jeugdslagwerkers) kijken terug op een geslaagde middag. “Het is heerlijk om te zien dat zowel de muzikanten als de jeugdige bezoekers genieten van het maken van muziek en dans”, aldus de tevreden docenten.

Ook het avondconcert bracht een afwisseling van verschillende muzieksoorten en majorette shows. Interim-voorzitter en slagwerkinstructeur René Veenstra kon een volle zaal verwelkomen in zijn openingswoord. Het avondprogramma bracht een afwisseling van rustige muziek en dans tot een aantal up time stukken waar de spreekwoordelijke vonken van af vlogen. Presentator Paul Kogelman zorgde voor een soepele overgang tussen de verschillende afdelingen.

Muziekvereniging Polyhymnia kon dit jaar twee jubilarissen onderscheiden. Leonie Hendriks vierde haar 12,5 jarig jubileum bij de marjorettes en Marcel Veltjen is alweer 40 jaar lid van deze, naar eigen zeggen, “zeer fijne groep”. René Veenstra bedankte Leonie en Marcel voor hun inzet in de afgelopen jaren en benadrukte dit met een aantal persoonlijke opmerkingen.

De fanfare, onder leiding van Wim Sleurink, bracht samen met toetsenist Raymon Arnold en zangeres Dorien Wesselink een 3-tal nummer ten gehore welke door het publiek aandachtig werden beluisterd. Marinda Westendorp had weer een aantal leuke majoretteshows in elkaar gezet en de dames waren iedere show weer in een gepast outfit gestoken. De Slagwerkgroep liet horen met welke nummers zij de open Europese kampioenschappen in Ratstede Duitsland gaan betreden.

Muziekvereniging Polyhymnia kijkt terug op twee geslaagde concerten en bedankt iedereen voor haar komst en bijdrage aan de vereniging. De vereniging gaat zich nu opmaken voor het festival op 14 juni in Vroomshoop. Polyhymnia zal zich daar als complete vereniging laten beoordelen, dit is iets wat de vereniging nog nooit in haar geschiedenis op deze manier gedaan heeft, dus wordt het gezien als een leuke uitdaging.  -> Klik hier voor alle foto’s