Prima generale voor slagwerkgroep Polyhymnia

Afgelopen zaterdag hebben de slagwerkers van muziekvereniging Polyhymnia deelgenomen aan het Marching Music Contest (MMC) in Elburg. Het MMC was de tweede editie in een reeks die komen gaat en staat voor de meeste deelnemers in het teken van de voorbereiding van de deelname aan het Wereld Muziek Concours in Kerkrade. Zeven muziekkorpsen deden in hun eigen discipline mee aan dit evenement. De slagwerkers uit Lemelerveld gebruikte het MMC ter voorbereiding aan hun deelname aan de Rasteder Musiktage in Duitsland op 2 juli a.s.. De marsparade van de slagwerkers genaamd “Blue Travelers” laat verschillende stijlen zien en horen van over de hele wereld.

De jury was scherp tijdens dit festival, doch rechtvaardig, waarmee extreem hoge scores niet werden behaald. Een kritische noot voor iedereen ter voorbereiding op de grote wedstrijd die komen gaat. Absoluut zinvol dus! Voorafgaande aan de prijsuitreiking werd er een mooie streetparade gelopen in de binnenstad van Elburg met volle terrassen en gezellig mensen. Dit is koren op de molen van onze slagwerkers en zij gingen er dan ook met de publieksprijs vandoor! Klik hier voor een sfeerimpressie van de streetparade

De marsparade “Blue Travelers” werd vervolgens beoordeeld met 77 punten (gemiddeld 7,7) en daarmee eindigden de slagwerkers als 2e van de dag. Dit was niet het belangrijkste, maar de beoordeling des te meer. Met goede adviezen en verbeterpunten op zak keerden de slagwerkers huiswaarts en genoten ze nog even na van de geslaagde en zinvolle dag.

Nog drie repetities te gaan en dan zal de rit naar Duitsland aanvangen. Nog even de punten op de ï en dan moet het gebeuren! Uiteraard houden we u op de hoogte van de resultaten in Duitsland op 2 juli aanstaande. Wordt vervolgd……….