Slagwerkgroep Polyhymnia wint 1e prijs tijdens European Open Championships Duitsland

Na een maandenlange voorbereiding was het afgelopen zondag zover, de slagwerkgroep van muziekvereniging Polyhymnia nam deel aan de European Open Championships in Rastede Duitsland. Met hun marsparade-show vertoonde de slagwerkgroep daar de zelfgemaakte show genaamd: “Blue Travellers”.

De marsparade is gemaakt door de eigen leden Arno en Tobias in samenwerking met instructrice Henrike Palland. De show laat diverse stijlen zien en horen uit verschillende delen van de wereld. Een internationale jury beoordeelde de marsparade met maar liefst 84.25 punten. Dit was goed voor de eerste plaats! Het is een zeer goede prestatie waar de club super trots op mag zijn. Aan de show van Polyhymnia deden 4 jeugdleden mee die voor het eerst aan een wedstrijd deelnamen. Zij hebben dus een knappe prestatie neer weten te zetten. Hiernaast was deze wedstrijd de eerste van de groep onder leiding van Henrike. Een korte reactie van deze trotse instructrice: “Direct na het optreden voelden we dat het goed zat, ze hebben letterlijk het beste tot het laatste bewaard! Daarna was er natuurlijk de spanning tot de prijsuitreiking. Wat een ontlading, echt fantastisch! Ik ben apetrots op deze groep”, aldus een stralende Henrike.

De marsparade is een show waarbij een stratenparcours is uitgezet, waarbinnen een maximaal 12 minuten durende entertainmentshow neergezet moet worden die door een jury wordt beoordeeld. De slagwerkgroep ging onder toeziend oog van de meegereisde supporters, de strijd aan met 4 showkorpsen die allen bestonden uit blaas- en slagwerkgroepen. Het feit dat Polyhymnia als eerste moest beginnen, maakte deze uitdaging alleen maar groter. Achteraf gezien hebben de slagwerkers met hun optreden de lat voor de concurrentie zo hoog gelegd dat ze deze letterlijk en figuurlijk uit het veld hebben geslagen. En dat terwijl er een aantal zeer gedeugde concurrenten bij zaten! Die eerste plek zagen de slagwerkers dan ook niet meteen aankomen, waardoor de ontlading des te groter was. Een heerlijk weekend met een prachtig resultaat is het gevolg! Nu is het nagenieten om vervolgens een volgende uitdaging op te zoeken. Wat dit zal zijn? Ach, daar maken de slagwerkers zich nu nog niet zo druk om, maar dat die er gaat komen is een feit!

Op Sukerbiet.nl treft u nog meer beeldmateriaal klik hier

Ook is de volledige show opgenomen klik hier om dit spektakel te bekijken!