Veel jeugdige talenten laten zich horen bij Polyhymnia

Veel jeugdige talenten laten zich horen bij Polyhymnia.

Gistermiddag was het zover, het jaarlijkse interne solistenconcours.
In totaal waren er 19 optredens. Uit de optredens bleek dat de vereniging nog flink wat jong talent te bieden heeft! De optredens varieerden van leerlingen die nog maar een paar maanden les gehad hebben, tot deelnemers die al behoorlijk wat jaartjes meedraaien binnen de vereniging, maar er waren ook een aantal duo’s, een trio en zelfs een kwintet.

In de jury zaten Angelica Braam, voor de blazers en Henrike Palland voor de slagwerkers. Beiden zijn geen onbekenden binnen de vereniging. Angelica is jaren lang dirigent geweest bij de fanfare en Henrike is sinds 3 weken het nieuwe gezicht van de slagwerkgroep.

solistenconcours 2015_nieuws960x640

Winnaars Fanfare 2015

Voor de nummer 1 t/m 3 was er een echte beker. Ook voor het aanstormende talent was er aanmoedigingsprijs.
Uitslag bij de fanfare:
1. Froukje Pronk
2. Isa Kemper
3. Jesse Flik
Aanstormend talent: Yvet Hondeveld

Winnaars Slagwerk 2015

Uitslag bij slagwerkgroep:
1. Daan Loozeman; Job Schrijver en Patrick van Dam
2. Stan Hulsink
3. Daan en Harry Loozeman
Aanstromend talent: Dean en Henri Berends

Volgens de jury waren eigenlijk alle deelnemers winnaars. Iedere deelnemer kreeg dan ook een verslag van de jury, een oorkonde en een vaantje. Klik hier en ga naar het fotalbum “jeugd solisten concours 2015”.  Foto’s met dank aan Hans Heerink.

Mocht het je nou ook wat lijken om hier een keer aan mee te doen als lid van de vereniging, of wil je lid worden van Muziekvereniging Polyhymnia? Dat kan! Kom rustig een keer kijken tijdens één van de repetities.